Sunday 15 June 2014

Első hónap naplója

A császárfáimat ( paulownia) Szilágycsehiben 6 különböző helyre helyeztem el, illetve Nagybányán ( 3 darab). Ebből 3 hely magánszemély, egy példány a szomszédomban van , egy helyen 8 fával "mezőn" van, és egy darab példány az udvaron van. Utolsó 10 fa növekedését tudom követni, a többiekről csak futó információk vannak.

  A szétszórás indoklása 


Első sorban azért gondolkodtam,  a klimatizálás első lépések egyike az legyen, hogy a fák növekedését különböző talajtípusokon és "gondoskodási körülmények" között kövessem, mert csak így lehet átfogó(bb)képet alkotni, hogy mit bír meg a fa és mit nem. Másodsorban pedig, ha hosszútávon gondolkodik az ember nem mindegy ,hogy saját tapasztalatokra alapszik, vagy "ideális körülmények között" típusú leírásokra.

  Eddigi tapasztalatok

 1. Minden második -harmadik nap öntöztem , kb. 1 liter víz minden tőre
 2. Ültetés után 2 hétig a fa nem növekszik, valószínűleg a gyökere "kapaszkodik"
 3. Az a fa kezdett erőteljesebb növekedésnek amelynek tövét egy félmaréknyi műtrágyával megszórtam.
 4. A mezőn lévő fák körül háromszögben védőkarokat nyomtam le földbe, és fóliával vontam be. Azok a levelek amelyek a fóliával érintkeztek elsárgultak.
5. A tyúkok a frissen szedett(zöld) levelet nagyon szeretik, a beteg levelet amely alig sárgult meg nem eszi meg.

No comments:

Post a Comment